fredag 20 januari 2012

En sån där

Det är fredag och jag är dödstrött. Har kommit hem och hoppat i min one-piece och tänker nästan gå och lägga mig snart. Tidigare i kväll var jag på bio med söta Heléne. Det bidde inte Lejonkungen i 3D som vi tänkte från början. Istället gick vi på Simon och ekarna, en väldigt fin film. Tror jag hade fått upp förväntningarna lite för mycket bara, blev inte helt frälst :)

Var inne och glodde runt på andra bloggar lite och tänkte att det dags för en lista (en annan än dagens fotoutmanings-lista). I brist på annat liksom. Efter den här veckan orkar jag inte tänka mer.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
När man börjar tänka efter så har det hänt sjukt mycket på tio år... 2002 var i alla fall året jag tog studenten och till hösten började plugga på lärarprogrammet på högskolan. Jag fyllde 20(!) och bodde fortfarande hemma (i samma hus som nu dårå ;)) Tror dessutom att jag tränade på Friskis&Svettis då, om det inte var Nautillus och Gympozz... Det var i alla fall före både min aerobic-period och innan jag hittade rätt i volleybollen :)

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Inte fullt så svårt att komma ihåg kanske. För exakt ett år sedan gjorde jag väl ungefär vad jag gör nu: jag jobbade och spelade volleyboll, sov middag och träffade folk. Jag mådde dock bättre då än idag.

3. Fem snacks du gillar?
Allt som är salt typ! Chips, ostbågar, cashewnötter, ostbollar och så smågodis förstås.

4. Fem sånger du kan hela texten till?
Ganska många faktiskt. De flesta klassiska julsångerna, barnsånger och säkert ganska många som går varmt på RixFM och sånt :)

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?
Betala av alla lån (lite vuxen är man visst), renovera huset, köpa supersnygg bil, resa och shoppa!!!

6. Fem dåliga vanor?
Mina små tvång med vissa siffror. Städar för sällan. Dålig på att höra av mig till folk. Kort stubin emellanåt. Långsint.

7. Fem saker du gillar att göra?
Spela volleyboll!! Sjunga, lägga pussel, läsa, sova.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig... men ok. För korta byxor, magtröjor, extremt färgglada jeans, träskor, body.

9. Fem favoritleksaker?
Iphonen, datorn, pusslen, sudokotidningarna och böcker.

Ogillar skarpt att listan slutar på den ojämna siffran 9... *andas andas*

Inga kommentarer: