onsdag 4 januari 2012

Träning träning!

Igår var det dags för volleyboll igen efter ett juluppehåll på 13 dagar. Det kändes dock som 13 veckor, vilken abstinens man kan få ;) Jag var lite orolig för hur min rygg skulle ta det hela eftersom den varit lite konstig och ond sen sista matchen för snart en månad sedan. Det gick däremot över förväntan! Den protesterade lite men inte alls lika mycket som innan julledigheten så kanske kan det vara så att mina hemmaövningar och minuter nere i Kjula Gym faktiskt har hjälpt lite :) I mellandagarna tog jag faktiskt lite tag i det och var dessutom ute och sprang en vända på 5 km och den här veckan har jag kombinerat kondition och styrka i gymmet två gånger.

Hmm... Det kanske är dags för ett nyårslöfte ändå... Något i stil med att jag ska bli bättre på att ta hand om stackars kroppen och utöver volleybollen styrketräna minst en gång i veckan. När våren kommer blir det mer joggingturer också men jag tycker det låter riktigt bra med volleyboll 2 gånger i veckan + match de flesta helger, en genomkörare i gymmet 1 gång i veckan och så lite löpning på det. Nyårslöftet får nog dock bara innefatta att jag ska styrketräna minst en gång i veckan... eller åtminstone oftare än förra året ;)

2012 får bli året då jag tränar precis lagom mycket och får kroppen att må bättre genom det. Heja heja!


Nya målet kanske? Haha, eller inte.

Inga kommentarer: