söndag 15 januari 2012

KFUM Eskilstuna Volley Damer

Jag förundras med jämna mellanrum över vilka fina människor jag har i min närhet. Vilka kloka, underbara och bra personer som är guld värda! Vad kan jag ha gjort för ett förtjäna det? Några av dessa fina själar har jag i volleybollen och det är verkligen något som ger mig så otroligt mycket. Med laget kan jag verkligen vara mig själv, ha otroligt roligt och släppa allt annat som stör och stressar. Jag önskar att jag kan ge tillbaka åtminstone lite av det jag får från mitt fina lag <3

I går åkte vi till Uppsala för att spela årets första match. Träningarna och matcherna är verkligen stora ljuspunkter i min vardag och det är kul att matcherna drar igång igen! Vi fick till slut ihop ett lag på 8 spelare och jag var taggad som vanligt :) Vi mötte ett lag vi aldrig mött förut och visste egentligen ingenting om dem, bortsett från att det inte hade gått allt för bra för dem under hösten. Det blev egentligen aldrig riktigt spännande (bortsett från några sekunder i andra set då jag satt på bänken och var nära att gå därifrån men så tog laget tag i saken och avslutade till slut :)) och någon toppmatch var det knappast. Vi var, som vi brukar vara, riktigt bra emellanåt men långt ifrån hela tiden men det räckte i alla fall till en 3-0-vinst och det är förstås skönt att inleda så :)

Nästa vecka har vi premiär på hemmaplan då Säter kommer hit på söndag 15:00. Kom och kolla och heja på världens bästa lag vet ja! :)


Inga kommentarer: