lördag 18 oktober 2008

Bloggtaijm

Insikt 1: Man måste vara hyfsat vuxen för att komma på att man inte längre skäms när man cyklar förbi gymnasieskolan på väg till jobbet iförd sitt alldeles för stora och lysande röda regnställ. För några år sedan hade jag definitivt valt att istället komma fram dyngsur.

Insikt 2: Betnér äger. Snopptorp är tacksamt att skämta om och det är även k*k och f***a. Skrattade mig trött i magen i onsdags då jag fick nöjet att se honom live i konserthallen.

Veckan har rusat på i ett sjukt fort tempo (som vanligt). Det har varit jobb, träning och häng med flickorna. Jag har även stått på stan och sålt kaffebröd, böcker och kransar med jobbet för att samla in pengar till Världens Barn. Ungarna hade gjort så fina kransar så!

Matchen i söndags vann vi lätt, trots konstiga servemissar och annat snurr i tredje set. Vann med 3-0 och ser nu fram emot och laddar mot bortamatchen 1 november (på Åland!)

Det är lördag kväll och helgen har innehållit/innehåller en hel del planerat. Det blev ändå inte fullt så lång sovmorgon idag ändå, trots den extremt sena timmen jag kom hem i morse. Jag har lyckats städat ur och rensat i garderober och byrån, tvättat lite och städat undan i köket. Vi har hunnit med att fira Tobbe som fyller år idag och tittat på en mucho bra film med gott tilltugg. Jag har även fastnat på Youtube och kollat massa gamla Arkiv X-klipp efter jag blivit extremt nostalgisk efter filmen igår. I morgon är det sång som gäller. Vi ska träffas redan 14:40 för att sedan ha en konsert 18:00 i Kloster (reklam, reklam, kom och lyssna!:) ) med Py Bäckman i spetsen (you know, Stad i ljus, Gabriellas sång, Störst av dem är kärlek).

En arbetsvecka kvar till höstlovet. Höstlov som inte innebär en veckas ledighet som det gjorde när man var liten men väl en kortare arbetsvecka med endast två arbetsdagar. Me like. Det är nästan så man måste hitta på något lite mer speciellt än att bara sova alldeles för länge och slappa fem dagar i rad. Jo, nåt måste göras *tänk tänk*.........

2 kommentarer:

Anonym sa...

pff, du är ju tokvuxen med månadslön och höstlov! jag är grymt avis ska du veta! sen vet ju både du och jag att det mest är kaxighet i eskiliterna, de är inte så farliga som de tror :) hur som helst är du jäkligt vuxen och jag gläds med dig :) kram

Anonym sa...

hahaha, jag har fortfarande novemberlov ;)