tisdag 7 oktober 2008

Man kanske skulle bli brandman?

1. Jag bör fortsätta med laktosfritt. Jag fiser knappt alls längre, bra där. Tummen upp för laktosfria matvaror :) Idag blir det pannkaka gjord på laktosfri mjölk och med laktosfri grädde till sylten. Mums.

2. Idag har jag fått leka brandman. Har varit på brandsäkerhetsutbildning hela förmiddagen och släckte då en brand med pulverspruta och räddat (arbetsskada att skriva rättat där?) en gubbe (i tyg) med en brandfilt. Roligt :) Jag såg nästan lika häftig och vältränad ut som pojkarna på bilden ;)
3. Boda Borg i helgen var underbart roligt, som vanligt! Bilder finns på bilddagboken :)

Mår i övrigt bättre, har mer energi och förkylningen är nästintill borta, endast lite hosta kvar. Bra där med. Gick ut på en skön promenad med Lina igår som gjorde susen (jo, det är sant. Latast i stan har gått en promenad). I kväll är det genrep inför Py Bäckman-kvällen och även träning. Tror jag satsar på att gå på genrepet som börjar 19:00 och komma lite sent till träningen. För den tänker jag inte skita i idg, är så taggad att spela efter att ha missat 4 träningar och 1 match.

Match på söndag igen, kom och heja i Munktell everybody! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, bra där. rättat en gubbe i tyg. du ska nog hålla dig till läraryrket :)
om du såg om som dem....hoppas du åtminstonde hade BH haha. kul inlägg!

kram

Johanna sa...

Hehe, arbetsskada antar jag :)

Anonym sa...

hoppas det blir bättre med magen nu när du provar laktosfria alternativ!!!

kramelikraaaam

Anonym sa...

Jo ... det är ju synd att inte lärare brukar se ut som de där brandmännen (hade kanske inte behövt byta karriär då). Fast jag är inte säker på att klädseln hade gått hem lika bra hos eleverna.

Bra att du är frisk(-are)och laddad för träning. Ämnar själv orka dit på Torsdag(fast jag är fortfarande lite mosig efter två nattsuddar i rad i söndags och måndags. Jag är ju lite över 20 nu om jag inte minns fel).