tisdag 25 november 2008

Busy busy busy (uppdaterad)

Idag började dagen måttligt bra. Att vara på jobbet innan man börjar tycker jag är duktigt. Idag skulle jag ha utvecklingssamtal innan min ramtid började men vad märker jag när det är dags? Att eleven är sjuk och samtalet blir inställt. Kul. Jag fick dock lite gjort vilket är bra. Efter det har dagen gått i ett och nu sitter jag med smärre huvudvärk och inser att resten av veckan kommer bli körig. Om 50 minuter har jag nästa utvecklingssamtal (Den eleven är dock här, bra). Jättebra att ha tid över igen men nu orkar jag bara inte ta mig för något. Johanna är trött. Det blir hem och slänga i sig nåt att äta innan det är dags för träning sen.

I morgon är det onsdag vilket innebär kör efter jobbet. Vår lilla trio har sagt att vi bör öva efter och nu insåg jag precis att detta inte är möjligt då jag måste vara tillbaka på jobbet till 18:00 för att jobba två timmar till. Födelsedagen närmar sig och jag har en to-do-list som är minst sagt lång. När jag ska hinna detta vet jag inte riktigt. På torsdag efter jobbet väntar en överraskning som jag visserligen ser fram emot och är säker på komma bli skoj, men då försvinner med andra ord en kväll till. Då återstår bara fredag. Alla vet att jag numer är riktigt tråkig på fredagar. Jag brukar decka i soffan när jag kommer hem och så sover jag till kvällen för att sedan fortsätta slappa. Denna vecka måste jag nu istället hinna handla hem allt till lördagen, städa lägenheten, förbereda det som ska bjudas på dagen efter, och eventuellt även bjuda extrafamiljen på födelsedagsfika.

På lördag är det dags för match igen *yeay* (som för övrigt blir den sista i år)! Jag är glad att den börjar 13:30 så att jag hinner hem och fixa allt efteråt, fräscha till mig och förhoppningsvis hålla igång såpass att jag inte känner tröttheten. Dåligt planerat av dina föräldrar där, att du fyller år när du har så mycket att göra och det dessutom är första advent och allt, sa en kollega och jag håller med.

Det ska bli himla trevligt på lördag för det kommer så mycket trevligt folk och partajar med mig! Det hela gör ändå veckans stress godtagbar. Efter det får jag tänka på adventsförberedelser, julklappsshopping och julstök. Det är för väl att jag älskar julen :)

Uppdatering:

Det finns ingen som kan låna ut lite glöggmuggar på lördag förresten? Man måste ju bara få en välkomstglögg när det är första advent på söndag :)


Personen på bilden har inte själv skrivit brevet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

stackars darling!! tänk på lördagen så blir det bra. eller ja, tänk på torsdagen också :)

Anonym sa...

glöm inte att andas oxå gumman!

kramelikraaaaaam

Ica sa...

Hörru. det löser sig. Man behöver inte städa INNAN fest. Det är bättre att göra efter. Och eftersom vi är så in i nordens snabblirande kommer du hem i tid på lördag att fixa, och jag hjälper dig vet du om du vill. Jag lirar ju lika snabbt jag :D Handla hinns med under lördagen så du faktiskt kan ta det lugnt och vila upp dig under fredagen. Om du nu kan förmå dig. Det lööööööser sig!

Johanna sa...

Marja: Jodå, det kommer bli så najs så :)

Anne: Det är lugnt, det hinns med mellan varven. Jag hinner vara hemma o andas en hel halvtimme nästan ;)

Ica: Jag måste ju hinna laga det jag tänkt också bara. O lite städ måste det bli för det ligger saker överallt. Det går inte när det kommer en massa folk som vill sätta rumpan nånstans (och det lär få bli på golvet för de flesta). Löser sig gör det men det är liiiite mycket på en gång bara.

Anonym sa...

Köp engångsmuggar vett ja så blir det mindre disk!! Kram på dig!

Heléne Eriksson sa...

Höll på at garva ihjäl mig åt bildtexten. Underbar nostalgi!

För övrigt håller jag med Ica, det löööser sig!

Ses på Lördag, tjoho!