lördag 15 november 2008

Uppmaningilainen

En utmaning var längesen så när jag läste Icas blogg tänkte jag what the heck! Den handlar kort och gott om första gången...

Första gången jag...

1... åt tacos
Ska man minnas sånt? Jag antar att det var hemma med familjen men jag har ingen aning. Vilket årtionde vi pratar om vet jag inte heller men jag gissar på tidigt 90-tal. Nångång...

2... körde bil
Det var i USA det. Det fick man inte men jag var busig. Alla klasskompisar (som var 16 år och uppåt) hade ju redan körkort och jag var ju tvungen att prova på de där konstiga automatbilarna. Sagt och gjort, in i en skog i norra Oregon och jag lyckades både starta, köra och stanna utan någon fara skedd.

3... sov i tält
var nog när jag gick i scouterna :) Där började man när man var 8 eller 9 tror jag och där sov man massor i tält. Det jag minns bäst är dock när jag, Bea, Lina och Märith tältade ute i Björsund. Det var koskit, försvunna vänner, akrobatik och massa fniss för hela slanten. Det måste ha varit nångång i mellanstadiet. Det är nog mer intressant och fråga när jag sist tältade för det var längesen. Jag hatar tält. Det är kallt, fuktigt och äckligt. Ge mig en husvagn.

4... drack alkohol
var jag 16 going on 17 tror jag. Om man räknar att man drack alkohol i ungdomssyfte (annars hade man ju smakat innan). Det slutade inget bra. Jag dricker inte starkcider efter det.

5... fick ett jobb
var jag 16 tror jag, sommaren efter USA och innan gymnasiet. Nu kan jag för allt i världen inte minnas vad det hette men det var i vilket fall ett styckeri ute i Kjula där jag packeterade kött. Inte alls lika hemskt som det kan låta. Jag är fortfarande inte vegetarian utan det värsta var de tidiga mornarna då jag började klockan 5 på fredagar (och 6 övriga).

6... stod på en scen
Det har jag faktiskt ingen aning om. Det var nog antagligen i söndagsskolan eller barnkören då man för jämnan satte upp små teaterstycken och sjöng en massa. Det första stora jag kommer och tänka på var i 3:an då jag var med i en musikal som visades upp för hela skolan (inklusive de stora mellanstadieeleverna *haha*)

7... svimmade
Jag tror att jag tuppade av på Sågarsvedet efter att jag ramlat från en väldigt hög gunga och landat med huvudet först på en sten (Aha tänker alla nu! Det är därför...). Aj.

8... svarade på en fånig enkät
Första? Ingen aning... Svarar dock på sådana jämt och ständigt eftersom jag får mail från diverse företag som pysslar med sånt. (Heller göra dem på nätet än att de ringer sena vardagskvällar).

Man kan ju inte sluta på 8 heller. 1o är ett mycket bättre, finare och mer jämt tal. Bah!

Inga kommentarer: