söndag 16 november 2008

Eskilstuna - Dalarö 3-0 (Uppdaterad)

Idag var vi iväg på bortamatch igen. Eftersom coach hade ett sammandrag inplanerat med juniorerna samma dag, och vissa var skadade, åkte vi iväg endast 7 spelare och en andrecoach. Kosan styrdes mot Dalarö i förmiddags och vi åkte inte fullt så fel som vanligt. Dock var kartan från *host host* inte så mycket att hänga i julgranen, men fram kom vi! 1 timme och 15 minuter innan matchstart.

Vi hade det allmänt trevligt på vägen dit då vi hann sjunga igenom mestadelen av schlagervinnare från 80- och 90-talet. Need I say that rörelserna i baksätet var minst lika bra som vanligt?! ;)

Att spela match med ett lag som inte riktigt hunnit spela ihop sig är ganska spännande (förstapassaren skadad och med ett nyförvärv som endast tränat med oss en gång) men jag tycker att vi skötte oss riktigt bra! Visst var det stressigt och yra höns på plan emellanåt men överlag gjorde vi en bra insats tycker jag. Vi täckte bra, servade bra (most of the time), snackade på och fick in några riktigt fina spikes.

Kameran åkte med och det blev riktigt bra bilder. Denna tar dock priset. Jag bjuder på den *hahaha* Fråga mig inte vad jag gör men jag räddade i alla fall upp bollen (det syns ju t.o.m :))

Johanna tror att hon är smidig och är med i en dansuppvisning

Uppdatering

För övrigt har Ica skrivit ett mycket bra referat på vår hemsida. Gå och läs :)

6 kommentarer:

Ica sa...

.. och jag skäller på domaren i bakgrunden. Och vi regerar på att sjunga och göra rörelser i baksätet. Alla lag skulle ha två av oss för de andras välmående skull. :D

Johanna sa...

Absolut! Man ska liksom inte vara så seriös hela tiden. Det räcker med några minuter här och där då det verkligen behövs i matcherna :)

GO sa...

det är SÅ man ska spela volley! :) varför går det inte att klicka på bilderna för större format längre i bloggen?? funkar inte i min heller... :/

Anonym sa...

Heeej
låter nästan som ni hade singstar med er på resan... Johanna, mycket stilren räddning där :)
Att åka fel hör väl liksom lite till eller...?
Vi ses på tisdag...

Johanna sa...

Gee: Ja, eller hur! *haha* Hm, jag vet inte. Har inte provat... Saknar hon volleybollen lite? ;)

Coach: Det behövs ingen singstar, vi galer på i 180 ändå :) Nu får du iaf se vad du missade, bl.a denna fina räddning *moahaha* Att åka fel hör definivit till, det har man ju märkt :) Yepp, see ya tomorrow!

Anonym sa...

hehe, man ska ju ge allt ;)