onsdag 22 december 2010

43 frågor

Jag gör en sån där igen, två inlägg inom loppet av någon timma. Bara för att listor är så kul ;) Denna har jag snott av Gloria.

1. Det första du tvättar i duschen? 
Håret

 2. Gillar du kaffe? 
Självklart!.

3. Hur mår du just NU?
Bara bra! Stressen börjar rinna av :)

4. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på? 
L

5. Berätta om din senaste dröm. 
Jag minns så sällan vad jag drömmer... Ingen aning.

6. Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det? 
Lätt!

 7. Vad vill du ha just nu? 
Lite varmare väder skulle inte sitta fel. Det är jättefint ute men 24 minusgrader är för kallt!

8. Har du räknat till 1000 någon gång? 
Hmm.. Nej, tror inte det.

9. Biter du i din glass eller slickar du bara på den? 
Beror på vad det är för glass ju. Men jag slukar de flesta ganska snabbt iofs.

10. Använder du smileys? 
Självklart! Tänk vad fel det kan bli om man inte gör det :)

11. Har du träffat någon kändis? 
Ja. Sofia Wistrand (som då kallades för Soffipropp och jag var 14), Malin Baryard, Carola, Brad Pitt såg jag på avstånd i LA (how cool is that?!), Peter Siepen, Bingo Remér, Bengt Dahlkvist, Kjell Bergkvist, Yvonne Ryding (vilken lista, hahaha).

12. Gillar du keso? 
Sure, men det är inget jag köper särskilt ofta.

13. Vilken låt hade du sist i huvudet? 
Carol of the bells ;)

15. Är dina föräldrar stränga? 
Nej, inte nu när jag är vuxen iaf :)

16. Skulle du kunna hoppa fallskärm? 
Det är inget jag känner att jag vill göra så men kanske att jag skulle våga :)

17. Glittrar någonting i ditt rum just nu? 
I köket.... nej....

18. Brukar du hyra film? 
Nja, det var längesen. Det händer väl men inte särskilt ofta numera.

19. Var kommer du vara på lördag?
Hemma och så en sväng till svärfar och fira jul.

20. Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY?
Ja där var jag inte om det är det frågan menar. Men jag minns det, stod i TV-rummet med telefonen tryckt mot örat och tittade på TVn.

22. Vad åt du till lunch? 
Julvört med julskinka *mmm* Eller ja, det kanske var eftermiddagsfika egentligen...

23. Har du lockigt hår? 
Om jag vill.

24. När grät du senast? 
Hmm, minns inte...

25. Har du gått in i en vägg någon gång? 
Jepp.

26. Favoritårstid? 
Sommaren! Varmt, ljust och sommarlov. Lätt val :)

27. Vem höll du senast i handen? 
Hmm... Linnéa i fredags?

28. Sover du med TVn på? 
I soffan när jag somnar där. Ibland i sovrummet när Daniel kollar på TV.

29. Tycker du att du är gammal? 
Beror på i vilket sammanhang. Häromdan på jobbet kom jag fram till att jag har 37 år kvar att jobba och då kände jag mig väldigt ung ;)

30. Är du mörkrädd? 
Ja.

31. Gillar du ditt liv just nu? 
Absolut!

32. Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha? 
Det har nog hänt men det är inte ofta. (Fasen, jag har inte ens invigt badkaret i huset!)

33. Har du bra syn?
Tillräckligt bra för att slippa glasögon iaf.

34. Var är dina föräldrar just nu? 
Jag skulle tippa på hemma.

35. Vad har du på dig just nu? 
Nya overallen som laget beställde och som vi fick förra veckan - Mys (och så snygg sen)!! :)

36. Vad var det senaste du köpte? 
Jag spenderade ett antal hundra.. nej, tusenlappar på julklappar idag. Det sista jag köpte var nog en julklapp till svärföräldrarna.

37. Hatar du mer än 3 personer? 
Jag skulle inte säga att jag hatar någon. Just nu ogillar jag nog inte ens någon :)

38. Använder du sushipinnar? 
Nej eftersom jag inte äter sushi så låter det ju onödigt.

39. Äger du ett vapen? 
Nope. Det mest vapenaktiga i väskan skulle väl vara antifreezesprayen och nycklarna.

40. Gillar du ditt hår? 
Nej. 99% av tiden gör jag det verkligen inte men jag vill ändå inte göra mig av med det.

41. Gillar du dig själv? 
Det mesta med mig själv iaf.

42. Vem står dig närmast, din mamma eller pappa? 
Klurigt, båda!

43. Hur ofta använder du MSN
Mindre sen jag skaffade iphonen eftersom jag nästan aldrig sätter igång datorn här hemma :)

1 kommentar:

Unknown sa...

See what happens every day all over the world, including live soccer games with excellent connection, and seriously funny video from the everyday http://maxalas.blogspot.com