måndag 13 december 2010

Lucia

Vad hände? Det borde inte vara möjligt att det är den 13:e december idag! Stressen hänger över som ett tugnt moln... Men det är väl bara att inse att det är så här varje år. Varje december är galet på jobbet för då ska alla prov rättas, uppsatser betygsättas, omdömen ska skrivas och man ska lyckas bestämma rättvisa betyg. Hualigen. På detta är det jul, det bästa jag vet nästan, men i år har jag inte hunnit någonting. I vanliga fall brukar jag nästan vara klar med julklapparna så här dags. Jag brukar ha gjort och käkat upp minst en sats knäck, julpyntat hela lägenheten (som i år förvisso är ett hus och mycket mer att pynta), gjort pepparkakshus, lyssnat sönder alla julskivor och ätit massa julmat. I år har jag bakat lussebullar. Punkt. Nej ok, jag har fått upp lite pynt. Bah!

Det är för väl att det är roliga och mysiga saker som gör en stressad också, att det inte bara är jobbet. Att stressa upp liet över Företagsrocksfinalen känns faktiskt helt ok, och likaså att stressa upp sig lite över julpynt och ljusslingor. Kruxet blir ju att hinna med allt, både roligt och mindre roligt. Idag har jag i alla fall fått lite gjort. Inte en enda lektion utan luciafirande i morse och sen har jag fikat och rättat hela dan typ :) Betygen är så gott som satta och nu är det bara de eländes omdömena som ska skrivas. Fast det känns faktiskt lite viktigare att peppa till tusen inför fredag!! :D



2 kommentarer:

JAG sa...

Johanna, jag måste säga att jag är så imponerad av dig som är lärare!
Det känns som att det är tufft och jag tycker att du förtjänar en väldigt bra jul =)

Johanna sa...

Tack så jättemycket Lina, du är söt du! :)