onsdag 22 december 2010

Dan före dan före dopparedan

Dan före dan före dopparedan och jag har jullov. Det klingar så fint så jag måste säga det igen: Jag har J U L L O V ! ! ! ;) I hela 2,5 veckor är jag ledig och det ska jag njuta av. Sista tiden har varit stressig (som vanligt så här års) och nu ska det bli skönt med långa sovmornar och massa slappande. Vi har spelat klart serien för i höst (vilket ledde till en serievinst), vi har rockat klart på företagsrocken (vilket känns tomt så här nu när det över) och idag blev jag klar med julklapparna. 

Det har känts väldigt stressigt med julbestyr i år eftersom jag brukar vara klar i god tid och i år började jag inte med julklapparna förrän i förrgår och pepparkakshuset ligger fortfarande i kartongen i skafferiet. Illa, men så är det. Det blir nog bra ändå och jag känner mig redan nu mindre stressad. Julskinkan som vi gjorde i lördags blev den bästa någonsin, efter en sisådär 8-9 timmar och jag har i alla fall hunnit äta två knäck och dessutom bränt sönder pekfingret på den. Jag har som vanligt dåligt samvete över julkort som inte blev skickade i år heller, och nog känns det som om man borde ha julstädat redan men nu är det dags att varva ner och bara njuta. Tänkte ta mig ut och ta lite fina vinterbilder i morgon men om det fortfarande är -24 grader ute då som det är nu tror jag att det lockar mer att gosa ner sig under en filt framför brasan med en god bok. Det återstår att se :)

God Jul på er mina fina vänner!!


Inga kommentarer: