torsdag 30 december 2010

Nyårslöfte?

Förra året gjorde jag ett lamt försök till att komma på några bra nyårslöften (eftersom det hör till och man ska göra det, även om de sällan hålls). Jag gjorde det ändå ganska lätt för mig. Mitt mål var bl.a. att blogga mer än 2009. Detta har jag redan lyckats med, hela 20 inlägg fler än förra året :) Tanken var även att jag skulle få upp flåset något, eller åtminstone "ta lite fler promenader än en i kvartalet". Check (jag var ju t.o.m. ute och sprang ett par gånger i somras, haha)! Det tredje och sista var att träffa vänner, skratta mer och få jobba kvar på skolan. Det tror jag också att jag har lyckats med faktiskt. Året har innehållit massa skoj och bra saker har avlöst varandra så nog borde jag har hållit även det nyårslöftet.

Snart är det dags för att göra den årliga "årskrönikan" också men det får nog vänta lite. Idag är jag lite för upptagen med att tvätta, städa, duka inför morgondagen, skriva omdömen och fixa lite annat här hemma. Det får bli nästa år helt enkelt (moahahaha vad jag är rolig). Men det är egentligen galet vad mycket som har hänt det här året och för att vara riktigt jobbig och osvensk så är det inte mycket att klaga på. Massa bra saker har som sagt hänt: husköp och flytt, förlovning, fast jobb... :)

För att då komma tillbaka till det där med nyårslöften... Den tål nog att tänkas på ett tag tror jag. Om inte annat får jag väl ta samma som förra året, de funkade ju :) Men nu tillbaka till sysslorna! Allt måste ju bli klart innan nyårsgästerna anländer om ett dygn sisådär. Gott Nytt År kära vänner!!

1 kommentar: