söndag 30 januari 2011

Ge mig sommar och sol... tack!

Pratar med Heléne på msn och vi klagar lite smått över mörkret och kylan (dagarna håller förvisso på att bli ljusare och mindre kalla, tack för det, men vinter är ändå väl lång...) och vi längtar till sommaren! After work med brudarna, långa ljusa kvällar med yatzy och vin på en filt, sol, bad och bränna, solglasögon och glass. Inga vinterkängor, dunjackor eller tumvantar så långt ögat kan nå!

Den här sommaren ser jag verkligen fram emot! Jag längtar verkligen efter att gå ut i morgonsolen på balkongen och dricka mitt morgonkaffe, plocka hallon, smultron och vinbär direkt från buskarna, ligga på altanen och läsa i solen och ha långa (och många!) grillkvällar på balkongen! Det ska bli riktigt underbart att slippa innergården i Nyfors och istället gå ut i vår egen trädgård och lapa sol. 


Det är för lång tid kvar tills dess tycker jag! Men då länge får jag nöja mig med att titta på bilder från förra sommaren, beställa sommarkläder på nätet och längta tills man kan gå någonstans utan att klä sig i underställ, stickade tröjor och halsdukar.

Jag vill sola och bada!! :D

5 kommentarer:

Heléne Eriksson sa...

Fast man måste inte ha vinterkängor och underställ! Jag protesterar mot vintern med att använda tygskor på fötterna och blott strumpbyxor på benen. :)

Johanna sa...

Jag har iofs inte underställ längre. Dock vinterstövlar. Men det är så kallt på skolan vissa dagar så det går inte att bara gå i strumpbyxor. Riktiga byxor och stickade tröjor måste på :)

Ica sa...

Sparris- så finns det ju en anledning till att du befinner dig där du gör med ;)

Linda - Nagelteknolog sa...

Vill också sola och bada!

Heléne Eriksson sa...

Johanna: Det handlar inte om temperaturen, utan om att vara snygg. (Obs att jag är lite ironisk.)

Ica: Jag hade varit själaglad om det vore anledningen och inte det andra. (: