fredag 21 januari 2011

Helg

Jeez vad fort tiden går! Snart är januari slut och jag har redan jobbat två veckor efter jullovet. Det betyder att jag bara har fyra veckor på mig att hinna allt jag ska hinna på jobbet innan sportlovet. Iiiiiih!! Tiden kan iofs få gå fort så att det kan bli vår någon gång. Nu är jag trött på vinter, kyla och halka (who isn't?). Ge mig sol, värme, fågelkvitter och gröna gräsmattor!

Jag funderade för övrigt på en sak igår. Jag tycker det är rätt intressant att människor tenderar att inte ha några problem med att kommentera folks vikt om det är så att någon har gått ner i vikt. Det är inte alls konstigt och de flesta blir väl glada om folk i deras närhet ser att de gått ner. M
en tänk om det var tvärtom, att människor lika lätt kom med kommentarer om man gått upp i vikt. Det händer inte. Inte alls konstigt kanske och jag är glad att jag inte fick 10 kommentarer på en dag i höstas när jag hade gått upp 5 kg under semestern. Men det är ändå rätt konstigt att människor i allmänhet inte tvekar att påpeka vikten om den har försvunnit. Interesting.

Helg igen och det känns som om det var nyss det var fredag :) I kväll ska det enbart slappas (och antagligen i morgon kväll med ;)) och på söndag är det dags för årets första bortamatch, mot Sollentuna. Motståndet lär bli tuffare än på hela hösten, hoppas på en rolig match!

Nej, mot soffan. Jag är för trött och slö för att sitta upp :)

3 kommentarer:

JAG sa...

Jag håller med. Jag är väldigt tacksam att folk inte kommenterar min vikt men när man sen går ner, då är folk snabba! Jag kan tycka att det är rätt onödigt att kommentera folks vikt. Det känns som att det är rätt personligt! Och man vet aldrig hur andra tar det, oavsett om det är ner eller upp!

Johanna sa...

Du har så rätt! Intressant fenomen det där... Tror inte att nån högt skulle säga "Visst har du väl gått upp en massa i vikt?!! Shit!" så alla hör.. Sen blir jag inte alls upprörd över kommentarerna som låter tvärtom, inte alls. Men skumt är det.

marja sa...

Jag kommenterar helst inte alls. Vikt alltså. Det kan bli så fel :)