torsdag 27 januari 2011

Morgonblogg

Idag orkar jag inte riktigt vara så duktig som jag skulle kunna vara när jag kommer till jobbet vid 06:40. Tror jag ska gå bort till personalrummet med min bok och dricka kaffe istället :) Annars hinner man väldigt mycket på den dryga 1,5 timmen som jag i stort sett är själv här förutom städpersonalen och några tappra barn och förskollärare. Jag kan bl.a kopiera upp massa material då det inte är någon som helst kö till kopiatorerna, jag kan planera massa lektioner och rätta prov, läxförhör och uppsatser (man kan även läsa tidningarna på nätet och blogga uppenbarligen). Men som sagt, idag blir det Hundraåringen och en stor kopp kaffe istället :)

Igår sjöng vi ihop i kvartetten för första gången efter juluppehållet. Kul! Det känns att det var ett tag sen man tog ton men det gick hyfsat ändå. Nästa söndag, den 6 februari, ska vi sjunga i Kloster i samband med bröllopsmässan i stan. Kul att sjunga bröllops- och kärlekssånger, det finns ju så mycket fint. Så kom till Kloster och lyssna 18:00 den 6:e helt enkelt ;)

Annars sitter jag här med jordens träningsvärk efter tisdagens träning. Jag tror coach blev inspirerad av de unga Sollentunalaget i helgen och bestämde sig för att Eskilstunas inte lika unga lag ska få upp flåset något :) Jobbig och kul träning som nu gör det nästintill omöjligt att lyfta armarna då all träningsvärk har satt sig i axlar, överdelen av ryggen och armarna (vilket i sig är lite skumt enligt mig då det mest var konditionsträning). Härligt, härligt! Hoppas det går bra att träna i kväll trots det. Innan dess har jag en ganska soft arbetsdag framför mig med endast tre lektioner då jag efter lunch ska gå med mina 9:or till S:t Eskil där de ska få gå omkring och titta på olika gymnasieprogram. Har jag tur hinner jag dessutom med 14:32-bussen hem så jag slipper vänta på Daniel. Å andra sidan kom ju lönen idag... ;)

Vi kommer förresten äntligen få pengar från försäkringsbolaget snart! Enligt papprena som kom hem häromdan ska 24.000 trilla in på kontot om en dryg vecka så snart kommer jag äntligen kunna ta bilen till jobbet igen! Vi måste bara hitta en bil först förstås, men det borde gå gansak snabbt och smärtfritt. Det får bli en halvbillig bil så länge så kan vi lägga resten av pengarna på huset, perfa!

2 kommentarer:

Ica sa...

hahaha! jag tänkte att det var Valter som ni fick 24 000:- för... och då kunde man ju fundera på varför ni inte krockade honom tidigare :D

Johanna sa...

Haha! Ja isf borde vi ha kört in honom i en bergsvägg för längesen :)