fredag 12 augusti 2011

Kort arbetsvecka

Terminens första tre arbetsdagar har kommit och gått och jag är supertrött :) Det tar på krafterna att försöka aktivera hjärnan igen efter så många veckors ledigt helt enkelt. Då ska jag nog inte ens tänka på hur trött jag kommer vara de första veckorna med elever. Men det ska bli kul. Trots trötthet och total förvirring på vissa punkter ser jag fram emot att komma igång igen. Jättekul att träffa alla fina kollegor igen och det är skönt att det är en hel arbetsvecka kvar innan upprop och terminstart.

Helgen ser ut att bli lugn. I morgon ska vi fira Anders som fyllde år igår och sen ska Daniel och hans pappa installera en till värmepump här hemma, i källaren. På söndag är det bio inbokat (Bridesmaids) med massa sköna brudar. Blir mysigt! På detta måste jag nog jobba lite också. LGR11, den nya läroplanen, väntar på att bli läst och jag måste verkligen sätta mig in i det nu. Det blir en spännande höst på det planet, nya kursplaner och för att inte tala om nytt betygssystem. Jag lär inte gå uttråkad på jobbet iaf. På detta måste vi självklart börja ladda för årets Företagsrock också :) Det var absolut en av förra vinterns höjdpunkter, klart vi måste vara med i år igen!

Inga kommentarer: