söndag 21 augusti 2011

Turbulent vecka indeed

Veckan som gått har varit minst sagt turbulent. Jättetrevliga saker har avlöst mindre trevliga och jag har både skrattat högt och varit nära gråten. Känner mig inte ett dugg redo för att eleverna kommer tillbaka i morgon men det måste ju helt enkelt bara lösa sig. Det blir nog bra till slut, det brukar ju bli det. Första veckan är dessutom fylld med diverse aktiviteter så det blir inte så många lektioner att prata om. Efter att ha sovit som en stock i 12 timmar i natt kanske jag är lite mer utvilad än vad jag var i fredags(?)

Mycket trevligheter har det alltså varit. I måndags träffade jag Märith och pojkarna, i tisdags hann jag med att träffa Bea, Lina och Petra en sväng innan det var dags för säsongens första träning. Kul att äntligen komma igång igen men just den här veckan var kroppen inte riktigt med på noterna. I onsdags var jag på after work med kollegorna och det var väldigt mysigt och trevligt. Jag är lyckligt lottad som har så fina människor att jobba med! I fredags kom Ann och Bosse hit på middag och det blev spel och vin in på småtimmarna.

Som dagens titel avslöjar har det dock inte bara varit skratt och trevligheter på schemat. Jag är trött och kroppen säger ifrån. En del frågetecken över hur hösten kommer se ut, funderingar och grubbel gjorde att jag i fredags höll på att bryta ihop och det var nog tur att helgen kom när den kom. Jag mår inte särskilt bra och stressar upp mig alldeles för lätt. Schemat, som i början av veckan såg helt ok ut, är nu helt åt skogen och jag känner inte alls för att jobba mer än heltid. Jag kommer inte klara att jobba mer än heltid, kroppen säger redan ifrån och ifrågasätter om jag ens kommer klara 100%. Det kommer nog ordna sig det med, det måste det göra, men i fredags kändes det hyfsat hopplöst. Bra att bli av med lite aggressioner kanske.

Söndag i dag och det är bara att bita ihop, ladda för nästa vecka och försöka att inte stressa upp mig mer än nödvändigt. I kväll får det bli filmkväll med Mariah, behövligt! :)

Inga kommentarer: