söndag 15 februari 2009

Eskilstuna - Sthlms Vingar 3-0

Idag var det dags för hemmamatch igen, mot laget som förlorade serien under hösten och som ligger sist nu. Inte särskilt mycket motstånd med andra ord, men några av dem ska ha cred. Särskilt lilla tjejen som är en tvärhand hög och är född 96 (med andra ord mer än hälften så gammal som vi gamlingar).

Vi började serva i första set och jag tror Kristina fick serva närmare 15 bollar innan dem fick någon poäng. Två rotationer på hela setet och resultat 25-1(!). Andra set fick dem lite mer poäng och vi missade lite servar så då kom de upp i 11 poäng. I sista fick de 7. De tog bollar som egentligen hade gått ut men det var inte så många bollar som kom tillbaka öht. Alltid kul att spela dock, och jag fick spela hela matchen *yeay*

På söndag åker vi till Åland för att möta Jomala som ligger strax under oss i serien(kvalet).

Har tyvärr inga bilder frän dagens match men jag hoppas att Mika lägger upp dem han tog så jag kan sno lite sen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Arrugh! Kära nån svenskläraret, håll rätt på dina pronomen:
Andra set fick de lite mer poäng heter det!

Johanna sa...

Shit pommes frites, nu får jag ju skämmas!!