onsdag 4 februari 2009

Ord om en händelserik dag

Onsdag och jag vaknade lite för sent. Jag insåg vid 7:45 nångång att jag var tvungen att ta cykeln till jobbet. Sagt och gjort, jag hoppade utan några större traumatiska inslag upp på cykeln (som var något sned och gnällig men gick finfint ;)). Gissa om jag är en extra försiktig och vaksam cyklist ;) När jag kom fram till jobbet fick jag höra att en kvinna blivit påkörd vid övergångsstället vid skolan. I got the chills. Senare på dagen kom ambulansen även till jobbet efter en olycka i en isig backe. Aj aj.

Det största som hände idag är ändå hotet om skottlossning på S:t Eskil. Vid lunch började ryktena gå på skolan och eleverna kom och sa att det varit skottlossning på Eskil. Senare visade det sig vara ett hot och att de nu på eftermiddagen tagit fast killen som låg bakom det. Sjukt ändå! Satt på lokaltidningens och Aftonbladets hemsida under dagen och höll mig uppdaterad. Sjuka människor det finns!

Träningen igår gick över förväntan! Jag hade inte ont alls utan flög runt som en galning, slängde mig och tjoade. Idag har jag blåmärken lite här och var men det är det värt :D Har inget ont i benet idag heller och är mucho glad att jag kunde komma tillbaka så snabbt. Synd att jag missade de roligaste matcherna på länge men vi ska ju möta dem igen så :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att första cykelturen är avklarad nu efter olyckan!! Ja, jag blir inte klok på Maijas mage..är ännu ingen annan som mår dålig i alla fall. Kram

Anonym sa...

ta det lugnt bara så du inte skadar dig igen fina!

kramelikraaaaam

Anonym sa...

Ja, du flög runt som en galning ...
... och tjoade och skrek. Bra jobbat! Fortsätt så! Trevligt resultat på matchen idag förresten, grattis!
Kram

Johanna sa...

Monk: Ja, det känns bra, även om cykeln inte mådde så brasen , hehe.

Anne: Jag tycks inte kunna ta det lugnt, det är för kul! Men knäet mår bra så det är ingen fara :)

Lena: Ja, jag var hög på nåt tror jag. Det var likadant idag, slängde mig mest hela tiden men skoj var det! :D