måndag 23 februari 2009

Jag är inte vuxen

Måndag igen och sportlovet är över. Fort som sjutton gick det (förstås) men trevligt hade jag det. Hann med att träffa massa vänner, fira födelsedagar, städa och baka och massa annat najs. Att vara hundvakt gick bra bortsett från att vovven är ohämmat hungrig och äter allt (bl.a. en tampong hos Ica, x antal tuggummin från marken, en pusselbit, en tuggummipåse från min väska och lite papper).

Igår åkte vi till Åland för att möta Jomala igen. Efter en låååång resa och ett halvt lag som blev sjösjuka på båten kom vi i alla fall fram och spelade en riktigt bra match! Vi var bäst i första set då allt satt som det skulle och ingen egentligen missade nånting. Vad som hände i andra set vet jag inte men vi lyckades i alla fall ta det till slut. Resultatet blev än en gång 3-0 till vår fördel och vi är numer säkra att gå upp i div 3 till hösten. Skulle vara riktigt kul om vi slog Solna och Bromma nu också, för då skulle vi kunna sluta på andra plats i seriekvalet.

Måndag alltså och idag var det bara att ta sig till jobbet igen. Tungt att komma upp efter att ha kommit hem sent igår men det gick i alla fall. Eftersom Daniel numer befinner sig i Schweiz kunde jag ta bilen till jobbet. Najs! Bästa kommentaren på länge yttrades på lunchen då jag åt med några i sjuan.

Elev 1: Hur gammal är du Johanna?
Jag: 26.
Elev 2: Där ser du! Jag sa ju att hon inte var vuxen!

*hahaha*

Jag: När blir man vuxen då?
Elev 2: Typ när man är 50.

Helt underbart! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, vilka goingar.

Anonym sa...

underbart!!
då betyder det ju att jag trots min ålder inte heller är vuxen!!
känns gött!

kramelikram