måndag 9 februari 2009

Hello, I'm from Dick Cottage! *uppdaterad på begäran*

Idag såg jag stans roligaste tröja. På den stod det vår kära stads stadsdelar direktöversatta till engelska. Vet du var dessa ställen ligger (eller snarare vad de heter på riktigt)?
  • Forest meadow
  • Toft village
  • New river
  • Year village
  • Storage mountain
  • Forgettown

Annars är jag mäkta trött efter en intensiv och effektiv helg och efter att ha kommit i säng först efter tolv i natt då jag fastnade vid pusslet lite för länge :)

I fredags var det dags för min första personalfest som var väldigt trevlig! Det var mat, vin, dans, sång, underhållning och tävlingar. Mitt favvoinslag under kvällen var när vi bordsvis skulle komma på så många ord som möjligt som innehöll bokstaven X. Jag tror vi kom på mer än 170 stycken till slut, inte illa pinkat! När jag lämnat festen slöt jag upp med Ica och vi begav oss helt spontant (quite spontaniously! ;)) till födelsedagsfest på Söder där vi sjöng för fulla muggar och inte lät nånannan ta micken. Typ *hehe*

I lördags var jag (vi) duktig(a) och städade en massa. Tvättade, skurade och fejade. Vi satte äntligen upp rullgardinen i sovrummet och städade upp där ordentligt (vilket stort sovrum vi har!! ;)) Jag var även hos farmor och städade och fikade och sen blev det filmkväll med grabbarna. Jag såg med andra ord inte Melodifestivalen men tycks inte ha missat nåt bra ändå. Såg lite på snabbgenomgången och... ja... nej...

I går var det matchdags igen och hej vad kul det var!! Efter att ha missat två matcher p.g.a olyckan var jag taggat till tänderna trots panikstress på morgonen och brist på frukost. Jag tycker nog inte att någon kan klaga alltför mycket på min insats då jag kom in i ett av mina spring-och-släng-perioder. Jag låg mest på backen och slog knäna i golvet men så räddade jag några bollar också *nickar* Matchen slutade till vår fördel med 3-0 (25-19, 25-6, 25-17). Yeay! Efter matchen somnade jag icke-sött i bilen och vaknade upp lagom till vi var hemma i stan och jag skulle åka och sjunga. Jag tror det blev riktigt bra faktiskt, vi är ju trots allt bra så ;) Easy made money också, den timpenningen skulle man ha! ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

och så glömde hon det viktigaste på hela helgen!!!!!! *snyft*

Ica sa...

mariah har rätt: du glömde ju att skriva om vår trevliga självinbjudan till en födelsedagsfest med nya singstarskivor.

JAG sa...

Men va kul med stadsdelarna=)

Anonym sa...

kul grej med stadsdelarna, lite som min tolkning av Mullsjö-Shitlake

ska nog gå igenom de olika stadsdelarna här i Linköping, vet inte om det blir lika kul och jag tycker ju fortfarande att Dick cottage är det roligaste!
Kom ihåg när jag bodde med mamma i Eskilstuna och vandrade genom detta område och trodde mamma hittade på att det hette så!


kramelikraaaaaam

Johanna sa...

Inte hittade hon på inte, mina första tre år bodde jag i Dock cottage :)

Anonym sa...

Japp , GrillBritt är en söt liten tant... 87friska bast ;)