onsdag 25 mars 2009

Försoven

Idag hade mina nior sista delen på nationella provet framför sig. Jag sa till dem igår att de fick se till att inte försova sig idag då de skulle samlas 8:20 och börja skriva tio minuter senare. Vad händer? Jag försover mig! (jag har gjort det en gång sen jag började jobba och så lyckas jag göra det idag!!) Inte bra. Vaknade med ett ryck 8:05 och kunde inte minnas för fem öre att jag stängt av väckaklockan. Illa. Fick dock ta bilen så jag var i salen fem minuter efter att de börjat skriva så det var ju inte så illa pinkat :)

Annars är det fortsatt tummen upp för veckan (så länge man inte tänker alltför mycket på framtiden då den är väldigt oviss på jobbfronten). Igår när jag skulle cykla till jobbet sprang dagisbarnen omkring här på innergården och busade. En liten tjej i 4-5-årsåldern springer förbi och ropar glatt "Hej! Vad fin du är!" och springer vidare *söt*

Onsdag eftermiddag och man borde gå ut och njuta av solen när den ändå är framme. Jag gör nog tvärtom och lägger mig i soffan och njuter av vetskapen att det är helg snart igen :)

Inga kommentarer: