måndag 23 mars 2009

Thumbs up!

Vår volleybollsäsong är över och jag kan stolt meddela att vi slutade på andra plats! Upp i trean kommer vi men det känns även riktigt kul att vi lyckades komma tvåa, om än så bara med ett endaste litet set i skillnad :) Sista matchen som vi spelade igår var väl inte den roligaste i världshistorien men det är alltid kul att spela så. Jag blev mest irriterad på att jag inte gjorde nåt snyggt av passarna jag fick men servarna satt som en smäck iaf.


Lördagen gick i musikens och sångens tecken då jag drog med Mariah på mina elevers musikcafé på förmiddan och sen sjöng på Klosters salonger på kvällen. Eleverna mina är superduktiga och det var jättekul att se dem showa loss på Contrast. Vi var inte så dålig heller om jag får säga det själv, What a wonderful world gick särskilt bra tycker jag och trots att jag var pruttnervös gick även Ett liv för mig hyffsat bra. Kvällen avslutades med utvärdering och skratt hos Jenny, najs najs.

Måndag igen och tillbaka till jobbet efter att ha varit hemma p.g.a magen i slutet av förra veckan. Vi fick ingen rolig start på dagen direkt... Att kommunens pengar sinar har väl ingen undgått och vad som händer till hösten vet ingen. Det kommer skäras ner på både det ena och det andra och även på personalsidan.. Jag som redan innan inte vetat om jag får vara kvar blev ännu mer osäker. Tiden får väl utvisa vad som händer som man brukar säga...

Jag ser iaf fram emot en rolig vecka! På torsdag ska jag gå och titta på estettreornas musikal med min klass, på fredag ska jag träffa Lina och Lina och till helgen kanske det blir DM här i stan! Nu hoppas jag bara att mina mage ska funka som den bör den här veckan. Hoppas även att läkarbesöket om två veckor kommer ge något.

Tummen upp för den här veckan!


4 kommentarer:

GO sa...

Grattis till serieplaceringen!! Men varför funkar det aldrig att förstora dina bilder genom att klicka på dem? Det funkar ju i min blogg som är på samma server...

Johanna sa...

Hmmm... vet inte, jag är inte rätt person att fråga... men den här tog jag en print screen på så det kansek är därför... men det är bara att kolla in hemsidan annars, där finns det ju bilder och matchreferat också :)

JAG sa...

Haha, det låter ju jättebra!
Då ses vi på fredag =)

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du får var kvar på skolan (och det vet jag två till som gör). Det tog ett tag att läsa det här ordet :estettreornas, men tillslut blev det begripligt. Kanske borde börja i läschansen med Lilla Röda ...