måndag 2 mars 2009

Bantingskur

Tänk så många fler läsare man kan få bara genom en rubrik som handlar om banting. Jag ber om ursäkt, ni som hittade hit nu, det här inlägget kommer inte alls handla om bantning :)

Helgen kunde ju ha blivit bättre om man säger så. Isolerad, ensam och slut på energi mest hela tiden. Lördagen spenderades, precis som fredagen, i soffan men på kvällen kände jag mig ändå lite piggare och började ladda inför söndagens match. Med natten kom dock ett x antal toabesök till och mina förlorade 2 kg hade på söndagmorgonen utökats till närmare 4. (Haha, jag älskar att skriva siffror enbart för att du stör dig sådant på det Ica ;)).

Det var alltså detta jag syftade till i min rubrik: en påtvingad tarmsköljning under en helg blir en riktig bantningskur. Icke någon bra eller hälsosam sådan ska jag tillägga, och inget att rekommendera :)

Jag gav mig ändå sjutton på att vara med på matchen, hällde i min närmare en liter blåbärssoppa (i sann vasalossanda dessutom), en stor kopp thé och så gick jag på toa två gånger i förebyggande syfte innan jag åkte till hallen *haha* Jag skulle bara inte missa en rolig match till den här säsongen!

(Fotnot som inte är alls är fotnot eftersom den står här: Vi har fått chans att få vara med i fyra riktigt roliga och spännande matcher i vår och jag har redan missat två av dem p.g.a krocken.)

Vad glad jag är att jag gick! Inte nog med att jag fick en massa energi och det kändes bra så var det den roligaste matchen jag spelat på riktigt länge (antagligen sen Kal&Ada i maj förra året..)! Det var spännande och jämt, vi spelade bra (ok, inte helt tiden men det gör vi ju aldrig) och lyckades dessutom vinna ett väldigt jämt set. Vi vann hela matchen med 3-0 efter att de andra tycktes ge upp i tredje set och denna vinst resulterade i att vi nu ligger två i serien!! Riktigt kul! Nu gäller det att spela två riktigt bra matcher till och hålla kvar placeringen!

Måndag idag igen och tillbaka till vardagen och jobbet. Har varit mastodonttrött hela dan och tog mig en tupplur på soffan när jag kom hem. Välbehövligt och otroligt skönt. Sångövningen efter det kändes rätt bra måste jag säga. Jag tror det kommer bli bra när vi ska sjunga på... vad kallar vi det... soarén? Kabarén? Middagsshowen? What ever... Vi var bra idag i alla fall tyckte jag! :)

Lakaftonen som utgick i fredags kommer antagligen att gå av stapeln nu på fredag istället! Plats och tid är inte riktigt klar än men hoppas det blir lyckat! Over and out for now!

5 kommentarer:

Anonym sa...

ey, hon har varit sjuk och sån't, måste deffa, h*ra!!
kändes bra idag. jag ska sluta vara negativ haha!

Johanna sa...

"Måste gå över med kakor och vinare va, hon bor femton minuter en kvart in i skogen va. Chora!" :)

Ica sa...

Vasaloss och lakafton? Vad har du för speciella termer, eller gav du dig på den förgiftade ölen trots allt? Äh, det måste vara de där fyra kilona som fått din hjärna att gå i ide ;)

Anonym sa...

klosters salonger kallades det väl...bör man vara salongsklädd undrar jag då...kanske rentav salongsberusad?!!

Anonym sa...

hej halo bruden! skulle du kunna skicka mig de roliga bilder du tog på min fest så jag kan lägga ut dem på min blogg??? he he...det ska shit roligt!!!

pussen