tisdag 27 mars 2012

Att inte sova normalt

Ledig tisdag och perfekt tillfälle att få massa gjort, eller hur!? Särskilt eftersom TV, Internet och telefon fortfarande inte fungerar (sicken tur att man kan koppla in fånen och surfa på det). Igår skrev jag ner en utförlig planering över vad jag skulle fylla hela min dag med men den har redan gått i stöpet ;) Var supertrött igår och gick och la mig ganska tidigt men så blev den en sådan där natt man bara inte vill ha. En sådan där jag-vaknar-sjuttioelva-gånger-alldeles-kallsvettig-och-äcklig-och-har-väldigt-svårt-att-somna-om-natt. Suck. När darlings klockan ringde vid 6:00 i morse låg jag och läste ett tag. Hade satt klockan på 7:00 för att verkligen få ut det mesta av dagen men då minsann, då var det stört omöjligt att komma upp. Vaknade upp ur koman lite då och då men klockan var nog närmare 10:00 innan jag lyckades kravla mig upp ur sängen. Sen frukost som sjutton men ok, jag är uppe.

Nu ska här fixas på balkongen, dammsugas, hängas tvätt och stekas blodpudding. Njuta lite av vårvärmen ska jag väl också hinna med, läsa lite, försöka att inte överdriva kaffeintaget och sen ladda för träning i kväll. Gjorde nyligen ett försök att ringa upp Försäkringskassan. "Du är nummer 230 i kö"... Got to love it.

Inga kommentarer: