torsdag 8 mars 2012

Titel

Just nu gäller det verkligen att ta en dag i taget för min del. Det går ständigt upp och ner och vissa dagar är bättre än andra. Ibland har jag svårt att fokusera på nuet dock utan flyr in i funderingar kring hur det kommer bli sen. Igår var en tuff dag på många sätt. Första dagen på ÄC denna vecka efter en fyra dagar lång helg och självklart var det vägning på schemat. Jag tyckte att jag hade skött mig bra (inte utmärkt men ändå bra) men resultatet ledde till bannor och förmaningar, nya regler, tårar och diskussioner. Lunchen blev tuff och allt kändes bara jobbigt. Men som sagt, en dag i taget. Idag har det känts mycket bättre och jag har t.o.m. skrattat högt. Jag är faktiskt grymt tacksam för den hjälp jag får även om det inte alltid verkar så. Två steg framåt - ett tillbaka. Det kanske får vara så nu helt enkelt.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Jag tycker att du är så väldigt tuff och fantastisk. Det är modigt att våga bli frisk. Kram.

Johanna sa...

Tack söta du!!