tisdag 22 juli 2008

Högljudda grannar och kroppsdelsdaskande

(Andra inlägget på två dagar, vadan detta? :))

Det gick sådär för Johanna när hon skulle sova igår. Jag har många gånger legat sömnlös p.g.a olika anledningar men igår hade jag svårt att sova av en helt ny sådan. Precis när jag släckt lampan började jag nämligen höra underliga ljud någonstans i huset. Jag inser ganska snabbt vad grannarna gör. I vanliga fall kan jag höra när grannen ovanför snarkar så jag behöver väl inte beskriva hur väl jag hörde grannarna njuta. Jag funderar fortfarande på att skriva en lapp och lägga ner i brevlådan, något i stil med: "OBS! Inför framtida lustfyllda nätter, kom ihåg att huset är väldigt lyhört. Ha det så trevligt i sänghalmen!" Inte kunde jag somna heller, jag låg mest och fnittrade :)

När de efter en timme hade blivit lite mer lågmälda slog jag upp boken igen eftersom jag nu var klarvaken. Lite komsikt fann jag det när jag började läsa i "Lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elizabeth Gilbert:

"... Det blev jag alldeles särskilt säker på den natten jag hörde grannen ovanpå (en väldigt söt italiensk tjej med en otrolig samling högklackade stövlar) idka den mest långvariga, högljudda, kroppsdelsdaskande, sängknakande och ryggknäckande älskog jag någonsin hört, tillsammans med den senaste unge man som haft turen att få följa med henne hem. Den dunkande dansen pågick i gott och väl en timme, ackompanjerad av ljudeffekter som flåsande andetag och vilddjursvrål. Och där låg jag en trappa ner, ensam och trött i min säng, och det enda jag tänkte var: Vad jobbigt det låter..."
Förutom att jag låg en våning över och mest hörde hur den kvinnliga deltagaren trivdes måste jag säga att det var ganska likt, och rätt komiskt att jag fick läsa om en sådan upplevelse precis efter min. Ha ha! Jag ska tänka på vårt lyhörda hus nästa gång jag sjunger i duschen, pratar med mig själv vid datorn eller idkar något annat :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

hehe...idkar något annat...vad kan menas med det.... :)

Anonym sa...

ja du lyhörda lägenheter är nog ingen höjdare emellanåt!
Har haft turen att inte höra den typen av ljud!

kraaaaam

och hoppas du får sova bättre inatt

Anonym sa...

haha. jag skrattade ganska mycket där i natten när jag fick ditt sms! bättre med the real thing än att höra din granne titta på porrfilm och försöka hålla sig borta från tanken på vad han gör samtidigt ;)

Johanna sa...

Jag kan underrätta att jag inte hört några liknande ljud sen den natten iaf :)