måndag 21 juli 2008

Och jag fortsätter att le fånigt

Det är nästan så att jag börjar undra när bakslaget kommer. Allt går så bra nu och jag går omkring med ett fånigt leende på läpparna mest hela tiden. Helt plötsligt verkar jag för första gången i mitt liv få ordning på ekonomin (har inte haft någon sådan innan nej), jag har kul på jobbet, resan till Bulgarien kommer närmre och närmre och idag fick jag reda på att oavsett om jag får förlängt och fast jobb efter det första året på skolan så kommer jag få ferielön, dvs betald semester och därmed inget sommarjobb för första gången på 10 år! Det ska bli så kul att börja jobba!

Dagens komiska (eller dagens it's-a-small-world): Min gamla mellanstadielärare från årskurs 5 jobbar på samma skola jag fått jobb på :)

Dagens leende: När störtsköna x på jobbet, 95 år, brister ut i sång vid matbordet.

Dagens duktiga: Har växlat pengar inför resan, inhandlat magpiller, solskyddskräm, yatzy och lite annat inför resan.

Dags att sova. 6 arbetsdagar kvar på S.

Så här glad är jag :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilket skönt smile :)

vilken faktor på solskyddet, jag min blekis behövde faktor 30 och parasoll, he he. Se till att ha nog med Leva och hyr en safebox på hotellet.

Take Care

Johanna sa...

Ah, thanx för tipsen! Funderar vad dom är nog när det gäller pengar... rätt billig där ändå va? Parasoll blir det inte här :)

GO sa...

Oh, man blir ju alldeles glad av att läsa dina inlägg. Sitter på jobbet o har urtråkigt så tack för underhållningen! :) Vi lär inte ses på beachen, men troligen i hallen i höst.

Johanna sa...

Gee - Härligt att jag kan underhålla. Nu drar jag dock i morgon så du får väl skriva lite så jag har nåt att läsa när jag kommer hem :) I hallen ses vi absolut!