måndag 28 juli 2008

"Jag kan simma som en havspulla"

Sommarvärmen håller i sig och jag njuter så länge jag inte är på jobbet och svettas bort. Idag har jag dock gjort mina sista timmar på jobbet och har nu sån där s e m e s t e r ! ! ! Dagarna fortsätter att innehålla bad och sol och i morgon ska jag fortsätta jobba på brännan ute på landet. För att inte tala om hur mycket jag ska jobba på den under veckan i Bulgarien :)

Idag fick vi många fina citat ute i Skjulsta. Jag kom inte på ordet sjöjungfrur och beskrev då dessa varelser med ordet "havspulla", vilket jag tycker är en självklar och bra beskrivning. Vad Joanna senare kallade dem kan vi låta vara osagt :) Joannas mamma menade att en person bränt sina sista bullar, vilket jag tycker låter mycket mer vettigt och logiskt än att bränna sina broar. Bullar kan man ju i alla fall bränna i ugnen (och de andra bullarna skulle man nog bränna om man beslöt sig för att sola top less).

I morgon blir det som sagt mer sol och bad och på onsdag åker vi äntligen! Måste hinna tvätta lite, städa upp här hemma och packa. Det sistnämnda tänker jag ta tag i nu, innan jag somnar sittandes. Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättegrattis till jobbet!! (om jag inte redan har sagt det förut) Vad tjänar man som lärare nu för tiden?? Förut var det ju så himla dåligt betalt men numera är det väl lite konkurrens om jobben va?

Johanna sa...

Tack! Känns superkul, verkligen! Om den är bra eller dålig vet jag inte, har ju inget att jämföra med :) Jag är glad iaf, nöjd med att äntligen få ut mycket mer än det ruttna CSN-lånet!