torsdag 3 juli 2008

Semesterdrömmar och önskan om jobb


Igår var det nära som på ett hårstrå att vi bokade en resa till Thailand. Såg helt underbart ut men det känns ändå dumt att åka till just Thailand när man bara har en vecka på sig. Det tar ju rätt många timmar att bara ta sig dit. Så nu sitter jag och letar resor till Grekland, Kroatien, Tunisien, Cypern, Malta, Turkiet, you name it. Trodde inte jag var så kräsen men jag hittar inte den perfekta resan. Egentligen vill jag ju bara att det inte ska kosta skjortan, att hotellet ska ha AC och att solen ska skina så mycket som möjligt. Helst ska det inte kosta så mycket att äta och shoppa heller. O well, får se vartåt det barkar. Någon som har ett hett tips??

Annars är jag just nu mest laddad och nervös inför morgondagen då jag ska gå på min allra första "riktiga" anställningsintervju ever. Djurgårdsskolan söker lärare till musikklasserna och jag skulle tycka det var jättekul att jobba där! Så nu funderar jag på sådana där normala frågor som vad jag ska ha på mig, hur jag ska ha håret, hur hårt man ska ta i hand egentligen, hur mycket ögonkontakt man bör ha för att inte verka för blyg eller för påflugen, vilka frågor som kan tänkas komma, vilka mina starka sidor är, varför jag ska ha jobbet osv osv osv in i oändligheten. Behöver jag säga att jag sover lite halvoroligt? Riktigt spännande är det i alla fall och även om man kanske inte bör hoppas på jobb efter första intervjun så gör jag det förstås. Om inte annat så lär jag mig väl alltid något.

Nu skiner solen och jag ska börja jobba 16:00. Kanske dags att ringa vänner som är lediga och cykla ut till Vilsta för att få lite sol och bad?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan,
Bulgarien och Sunny Beach kanske kan va nåt? AC på rummet, relativt billigt och mycket sol... Var där förra veckan och vi hade det toppen :)
Lycka till på intervjun.

See ya

Johanna sa...

Tower: Tack för tipset, det ska jag genast kolla upp :)

Anonym sa...

låter skönt med en liten resa!

hoppas oron släpper fina!

kraaaaam