lördag 26 juli 2008

Sommar sommar sommar (och bebisuppdatering)

Den kom till slut, den underbara sommaren! Och redan efter några dagar går man (= jag, eller svensken ö.h.t.) omkring och klagar lite smått över värmen. Har man inte en sjö att slänga sig i med jämna mellanrum blir det ju faktiskt olidligt varmt. Sitter i skrivande stund med 26 grader ute och 27 inne. Klockan är 21:25. Galet, men o så härligt! Har fått sola och bada och haft det trevligt och det är inte helt fel att få grunda med lite Sverige-sol innan man åker iväg till sydligare breddgrader. Måste innan onsdag eftermiddag inhandla lite mer magpiller (Daniel behövde inleda liiite tidigare än tänkt), städa upp i rottboet och packa stora resväskan. Kanske inhandla lite mer kläder nu när man fått lön också... ;) Har däremot hört att morgondagen kan bli lite ostadig, vilket inte gör mig ett dugg då jag jobbar 7-16.

På måndag klockan 15 har jag däremot gjort mina sista timmar på sommarjobbet! Det är inte klokt, men sant, att det är femte sommaren jag är på S. Galet vad fort det har gått! Trivs som fisken i vattnet men det känns inte helt jobbigt att veta att det (förhoppningsvis) är sista sommaren jag måste jobba. Tänka sig att man ska få semester i fortsättningen. En rätt kraftig dessutom (talesättet är ju ändå ganska fint: Det finns tre anledningar till att man blir lärare: juni. juli, augusti! :))

Uppdatering

Världens största grattiskramar till min älskade Leonora med familj! Matilda har fått en lillebror! Precis som storasyster kom lilla Noa två veckor för tidigt. GRATTIS!!! (Kan skvallra om att Noa är 50 cm lång och väger 3515 g)

4 kommentarer:

Anonym sa...

låter som det kommer bli riktigt skönt för dig med semester och som sagt sen är det långlediga somrar för dig!!!


massa kramar till dig finaste

Ica sa...

rottboet? (Kunde inte låta bli svänskalärarett)

Anonym sa...

Femte sommaren?
hehe, det slår jag med hästlängder! Började ju jobba på frälsis 2000, så det här va min nionde sommar där ;)

Åh, ja vi har det riktigt härligt nu! klockan är snart halv och 28 grader varmt ute - ljuvligt!! Kom nyss hem från ett kvällsdopp i havet :D

Johanna sa...

Underbara härliga sommar, ja! :)

Ica: Rottboet heter det på Eskilstunska om jag får be. Det heter även (hörde jag idag och kom på det) hela tin och inte hela tiden.