lördag 16 maj 2009

9 veckors semester!

Jag har 16 arbetsdagar kvar tills jag får sommarlov i nästan 9 veckor!!

Att jag sen kanske inte har något jobb att gå tillbaka till är en annan sak men just nu tänker jag bara njuta av vetskapen att jag har betald semester såpass länge *uuuuuunderbaaaaaart* Får hålla tummarna på att någon skola vill ha mig sen, men som sagt, nu tänker jag bara njuta! Första sommaren på 10 år som jag inte behöver jobba!

Solen skiner äntligen igen och i kväll blir det grillkväll hos Micke och Petra. Det blir fullt hus med barn och hundar, trevligt trevligt! Innan dess ska jag ta min lata rumpa och cykla till farmor en sväng. Har varit och handlat och hämtat mitt paket från Ellos, ätit jordgubbar till frukosten och vaknat till av kaffet. Skulle helst av allt sätta mig ute o solen men det får bli i morgon eller nån annan dag.

Ha en bra helg i sommarsolen!!

3 kommentarer:

marja-lena sa...

du är så jävla värd en lång betald semester så som du har slitit genom åren! njut och ta jobbproblemet vid ett senare tillfälle!
sol är bra, lite jobbigt att man kan få hudcancer dock! lite solmedel så blir allt bra :) ses sen! puss och kläm

Anne sa...

njut som sagt av ledigheten, den är du värd!!
Du får kolla upp jobbsituationen när du är utvilad!

massa krams

GO sa...

Jaha, så blev man sugen på att bli lärare igen då... suget återkommer ungefär vid samma tid varje år... :P Närå.. Vi statligt anställda har faktiskt 7 veckors semester (vid 30 års ålder) och så
ökar det med åldern, så det är inte så illa. Klart du får jobb i höst, får du bara komma på intervju så är det klappat o klart!