måndag 4 maj 2009

Fy skäms!

Igår insåg jag att jag har varit riktigt fruktansvärt skitdålig på att blogga på sistone. Har förvisso haft en hel del inplanerat, men ändååååå. Dags att bli bättre :)

Veckan som gick gick väldigt fort. I tisdags sjöng jag då i Sporthallen och det var faktiskt riktigt kul. Gjorde inte bort mig avsevärt utan fick med mig klacken på sångerna en sväng och otroligt nog var jag inte nervös innan (med tanke på hur nipprig jag var dygnet innan). Onsdagkvällen spenderades i hemkunskapsklassrummet där jag åt och drack gott med mina trevliga arbetskamrater. På torsdagen jobbade jag bara fram till lunch och var faktiskt så duktig att jag hann rätta samtliga nationella prov *Johanna = stolt* Valborgskvällen spenderades i Sundbyholm på Anns och Bosses fina segelbåt. Jättemysigt och trevligt men själva valborgsfirandet var väl ingen hit direkt. Sången hördes knappt och brasan tändes jättesent. Fyrverkerierna var dock väldigt fina och maffiga.

I fredags tog jag min nya fina bil *ler* ut till Linda och Dennis tillsammans med Mariah, Therese och Joanna där vi hade en mycket trevlig kväll (fast jag höll på att somna mot slutet då ;)). Åt otroligt gott, skrattade och spelade kubb. I lördags var det dags för 25-årsfest och även det var mycket trevligt. God mat där med (italiensk buffé som Madde lyckats otroligt bra med! Mmm!) och väldigt trevligt sällskap. Efter alla dessa happenings låg jag och slöade precis hela dan igår :)

I helgen åker vi äntligen till Göteborg!! Årets händelse volleybollmässigt sett och jag är säker på att vi kommer få det lika kul som vanligt (kommer dock sakna Karin och Jenny, hur blir det när inte hela gänget är med liksom...)!! Hoppas på lika fint väder som förra året och en massa karusellåkande på Liseberg. Självklart ska vi satsa på att vinna hela Kal&Ada förstås *hahaha* Idag provad vi nya overallerna, hoppas vi hinner få dom tills på fredag!

Fem veckor kvar till sommarlovet, helt galet. Jag har snart jobbat mitt första år... craazyyyy... Nej, måndagsseg till tusen, nu tänker jag vila ögonen på whatever is on TV, antagligen inget vettigt...

Over and out!

5 kommentarer:

GO sa...

overaller??? till kal & ada? *hjälp* eh, träningsoveraller kanske du menade, kom jag på nu. jag tänkte typ skoteroverall eller högskoleoveraller hehe..

Johanna sa...

Hahaha, träningsoveraller ja :) Vi har blivit så seriösa nu vet du, hehe!

Ica sa...

JAAA! Liseberg! Choklad! Åka balder! Vi MÅSTE verkligen ta tag i vår pantomim den här veckan!

Johanna sa...

Ja jösses, hur ska det annars gå?!! *letar rätt på texten på en gång... eller inte... är rätt trött. Men i morgon!* :)

Anne sa...

låter som du har det riktigt bra gumman och det glädjer mig!

ha en fin dag!

kramelikraaaam