onsdag 13 maj 2009

Long time, no list

Nu var det längesen jag fyllde i en lista :)

1. Ta närmsta bok, slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
"det fanns ingen, ingen, som Mariam längtade efter lika mycket".

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan. Vad rör du vid?
Soffans armstöd.

3. Vad såg du senast på TV?
Simpsons.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
20:05 (Rätt svar: 20:10).

5. När du senast var ute, vad gjorde du då?
För ca 15 minuter sen, var nere på Bennas och köpte gottgott :)

6. Vad tittade du på innan du gjorde denna lista?
Läste lite bloggar samtidigt som jag slöglodde på TV.

7. Vad har du på dig?
Svarta mysbrallor och vitt linne.

8. Drömde du något inatt?
Brukar aldrig minnas men uscha, i natt drömde jag att farmor hade dött.

9. När skrattade du senast?
Sist jag skrattade så jag fick ont i magen var på Liseberg i lördags tror jag. Annars skrattar jag för jämnan på jobbet :)

10. Vad finns på väggarna i det rum du är i nu?
Inte ett dugg (nej, vi är inte sega). Eller jo, högtalarna till surroundet iofs.

11. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Konstigt... En brud iklädd bikinibyxor istället för hotpants på Kal å Ada kanske :)

12. Vad tycker du om den här utmaningen?
Utmaning? Listor är kul :)

13. Vilken var den senaste filmen du såg?
Hmm... Började titta på Australia med niorna i fredags...

14. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Vad skulle jag inte köpa? Jag skulle köpa ett hus, resa för pengarna, möbler som jag velat köpa länge, kläder och skor i mängder... :)

15. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
Jag har inte så mycket kul att komma med känner jag.. Inte nåt som ingen redan vet..

16. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Har en del förslag men de flesta funkar inte längre av olika anledningar. Det får förbli en framtidsfråga.

17. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Egentligen inte, jag är för hemmakär. Men Italien är en favorit, kanske får bli det på ålderns höst :)

18. Vad vill du att Gud ska säga till dig när du kommer till Pärleporten?
Välkommen!

1 kommentar:

GO sa...

Tack för grattiset :) Antar att du är född 29 november?? Då vet jag att det är en okej dag då :P