torsdag 3 november 2011

Hemmafrun rapporterar

Idag är jag så där ruskigt huslig så att jag nästan blir rädd för mig själv. Egentligen är det nog bara bullbaket som saknas men det lockar inte avsevärt. Jag har dammsugit och moppat golven, sorterat, tvättat och hängt ett par maskiner tvätt, skurat badrummet, burit in alla utekrukor, slängt sopor, strykt och satt upp nya gardiner och dessutom städat i min iPhone som nu äntligen är uppdaterad. Nu blir det en kopp kaffe och lugna gatan en kvart eller så och sen är det dags att ta tag i resten: dags att sortera i garderoberna så vinterkläderna får plats. Alla shorts, bikinis och annat somrigt känns inte så aktuellt så här i november så nu är det dags att sortera. Funderar även på att ta mig an kylskåpet också för det var ett bra tag sen det torkades ur ordentligt. Det värsta är ju att även skafferiet och alla skåp skulle behöva rensas och torkas ur med... Kanske ska spara lite till morgondagen då jag inte har så mycket planerat. Skulle jag vara riktigt duktig skulle jag väl också se till att rätta undan det sista och skriva lite omdömen i Dexter men någon måtta får det väl ändå va :) Åker istället hem till fina kollegan på kaffe innan det är dags för volleybollträning istället. Bra dag, duktig tjej. Hej hopp!

Inga kommentarer: