onsdag 30 november 2011

Ett år äldre

Jag har blivit äldre. Igår gick jag in på mitt sista år som 20+are, ack ack ;)  Har fått fina blommor och parfym av älskling, pepparkaka (och sång!) av chefen, sång av elever och paket från fina kollegan. Blev jätte(nördigt)glad av alla grattishälsningar via sms och Facebook. Tränade förstås på kvällen efter en snabb power nap i soffan. Bra födelsedag. Men vart tar tiden vägen? Första advent har passerat, födelsedagen har passerat och i morgon är det december. Galet.

I år har jag bestämt mig för att inte julstressa alls. Det är trist att säga det men julen i år blir inte samma sak. Jag älskar julen och älskar att fixa och pyssla. Pepparkakshus och knäck hör till, julkort, pynt, adventskalender och lussebullar likaså. Upp med julgardiner och fram med dukar, massa glögg och julmusik i högtalarna. Klart jag kommer julmysa i år med men jag tänker strunta i att det inte blir nåt pepparkakshus eller svullande av lussebullar. Tänker inte stressa över julrim och personligt inslagna julklappar. Jag ska försöka pyssla till ett par julkort (eftersom jag varje år får ångest när man börjar få julkort av andra och man så sällan skickar själv...) och självklart lyssna på julmusik och klä julgranen. Men no stress. Amen.

Mycket ska hinnas med innan det blir jul! Födelsedagsfest, julbord med familjen, final i Företagsrocken att finslipa inför (OCH VINNA! ;)), två roliga matcher kvar innan höstserien är slut, det sista ska fixas på jobbet - omdömen ska skrivas, arbeten rättas, betyg sättas osv osv - lite sång, och så sist men inte minst, fix inför julen. Tänker inte ens börja fundera på hur jul och nyår kommer firas i dagsläget. Nu tar jag istället och smakar på årets glögg och tittar på söndagens match och bara slappar. Amen igen.

Inga kommentarer: