onsdag 14 januari 2009

Barnuppfostran

Någon dag hoppas jag på att bli mamma men än så länge är jag ingen förälder. Därav bör jag väl inte öppna käften angående barnuppfostran men det tänker jag göra ändå. I don't know, I might be wrong, men jag tycker verkligen inte att man borde säga till en 3-4-åring att: Nästan gång du gör så cyklar mamma ifrån dig! Hör du det? Då lämnar jag dig här. Det är inte ett dugg synd om mig (barnet gråter fortfarande) Nej! Det är inte ett dugg synd om dig! (typ, sluta grina!) Jag har ingen aning om vad barnet gjort inne på Coop men jag tycker inte att man hotar ett litet barn med att lämna det. Det klingar bara inte rätt i mina ögon. Eller har jag fel?

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för att någon mer håller med! man ska ALDRIG hota med att lämna bort eller gå ifrån ett barn. det FÅR MAN INTE göra. Barn behöver ju trygghet oavsett om de varit olydiga eller inte!! usch så hemskt!

Ica sa...

Du har alldeles rätt. Hota någon alls är helt idiotiskt, och står man och grinar har man oftast en anledning som inte behöver späs på med hot.

Anonym sa...

Fy fan......en del människor M Å S T E gå föräldrarkurs......