torsdag 22 januari 2009

Man kan bli galen av mindre

I think I'm about to loose it. När man jobbar längtar man efter sovmornar och slöa dagar i soffan. Nu är jag inne på fjärde dagen och jag håller på att bli galen. Emellanåt känns det bättre och jag knallar runt lite och fixar här hemma, men 90% av tiden spenderar jag i soffan framför TV'n som absolut inte har nåt kul att visa förrän sena eftermiddagar. Slösurfar gör jag också flitigt och är glad över att mina mammalediga vänner uppdaterar sina bloggar då och då så jag har nåt att göra :) Av nån anledning varken läser jag eller löser korsord utan ligger mest och stirrar in i dumburken, alternativt min kära dator.

I tisdags var Lina här en sväng och underhöll mig och igår kom Carro med lunch *söta* Eventuellt ska jag be darling skjutsa mig till Jenny i kväll för lite spel med flickorna. We'll see. Bah!! Jag vill egentligen bara gå och jobba, igår trodde jag att jag skulle kunna gå idag men jag gjorde rätt i att stanna hemma. Har fått söta hälsningar därifrån iaf *varm i hjärtat* Det får bli vila fram till måndag så jag kan gå då. Skulle jag behöva ligga längre här blir jag nog galen på riktigt.

Funderar på när jag kan börja spela volleyboll igen. Tur man är vettig nog att inte börja för tidigt iaf. Antar att det bara är att vänta till svullnaden och blånaderna har gått ner helt för att då kunna kolla hur mycket jag kan göra med knäeländet. Jag vill!!!! Ligger här och gymnastiserar lite smått så länge :/

6 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig helt med att man blir lite smått galen av att ligga hemma och tv-utbudet är inte särskilt kul alls och slösurfa är ju endast kul när man bara gör det vid få tillfällen!

Hoppas du på måndag är redo för jobbet men glad att du är så klok och väntar tills det är rätt tid för går man för tidigt får man ju så ofta bakslag!

var rädd om dig och vila vidare!

kramelikraaaaaaam

Anonym sa...

Halloj älskling!
Kan du inte försöka komma hit på söndag eller något? Danne kan ju köra dig kanske???

Ica sa...

Men du, det ser väl jättemycket bättre ut nu än i måndags?

Johanna sa...

Anne: Galen blir man, men nu har jag äntligen lämnat lägenheten lite :)

Leo: Jag ska till Monika i morgon! Kanske kan pussla ihop nåt då?

Ica: Jo, nu är det bättre skulle jag tro :) Haha, nu fick jag verifiera med: validi. Nästan rätt :)

Anonym sa...

Läste nyss inlägget om olyckan, ajajaj! Hoppas verkligen att det knät läker snart! kramar

LINAN sa...

Nyfiken, du? Aldrig!! ;-)
Vi vill ha något eget. Gärna hus men det är ju det här med att hitta rätt. Svårt. Jag vill kunnna öppna min ytterdörr och se gräs :-)