måndag 26 januari 2009

Yeay - back to work!!

Äntligen måndag! De orden kommer inte ofta ut ur min mun men ack så skönt det var att gå tillbaka till jobbet efter en vecka i karantän, typ. Helgen hade förvisso sina trevliga inslag men efter att jag hängt med på matchen igår gjorde sin knäet påmint ordentligt på kvällen. Aj aj. Dock väldigt pigg på att jobba idag och satt i personalrummet redan 07:10 (eftersom jag inte kan gå fick darling skjutsa mig och då blev det tiiidiiigt). Kände mig väldigt välkommen tillbaka dessutom och dagen har gått fort. Funkade bra med lite stöd av kryckor under dagen men jag slängde dem åt sidan när jag kom hem. Har plockat lite, lagat mat, försökt mig på övningarna (se tidigare inlägg :)) men mest tagit det lugnt.

Jag har fått några av mina kläder som jag beställt! Skjortblusen satt som en smäck och var supersöt. Me like! Klänningen och the top satt också bra måste jag säga. Ser fram emot att nästa lass ska komma :) Mina shoppingfingrar is going crazy och nu när lönen kommer vill jag åka till IKEA!!

T.o.m. darling tyckte jag var fin i den :)

Just det, matchen! Vi fick stryk för första gången sen maj förra året men äntligen motstånd!! Trist bara att vi inte riktigt lyckades ta dem för det var ändå nära emellanåt. I andra set ledde vi med 24-22 men de var vassare och tog oss med 27-25 *grr* Detta berodde dock självklart på att jag inte var med *moahahahaha* Slutresultatet blev slutligen 25-15, 27-25, 25-22 (3-0 till dem). Surt sa räven men nästa gång tar vi dem! Dessvärre lär det dröja innan jag kommer tillbaka, om det ska göra så här ont på kvällarna. Ingen träning denna vecka i alla fall, kanske att jag kan komma igång efter det men knappast med att spela, möjligtvis med att slå lite, serva och bolla. Me sad :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoho!Hur ofta skriver du "äntligen"och "måndag" i samma mening?:)
Kul att du är tillbaka på jobbet iallafall.

Johanna sa...

Haha, så sant så sant! Antagligen lika ofta som "äntligen" finns i samma mening som "tandläkaren" ;)